niedziela, 12 listopada 2017

Promocja książki w Zabrzu, czyli urodzinowe impresje Kamila Basińskiego

To już prawie dwa miesiące od czasu promocji mojej publikacji o myślach Reformatora w Zabrzu i Rozwadzy k. Zdzieszowic (woj. opolskie) w ramach "Niedzieli pełnej Reformacji"! W obu wydarzeniach wziął udział jeden z Honorowych Patronów książki ks. Marek Uglorz. Podczas spotkań poznałem wiele interesujących osób, które albo znały już mój projekt, albo były ciekawe, co mam do powiedzenia o Marcinie Lutrze. Autorkami zdjęć są Aleksandra i Krystyna Dawid.

Plakat przygotowany przez zabrzańską parafię ewangelicko-augsburską (luterańską).
Na spotkaniu pojawiło się liczne grono parafian i sympatyków Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego.
Podczas promocji przedstawiłem Doktora Marcina Lutra jako osobę, która "wyciągała" chrześcijan z biedy duchowej (m.in. poprzez powrót do Pisma) i materialnej (np. organizowanie szkolnictwa, pomoc międzyparafialna, początki pracy diakonijnej).

Podczas pogadanki o potrzebie Odnowy Kościoła w Chrystusie w kontekście ówczesnych praktyk religijnych.
Pojawiły się liczne pytania o powiedzenia autorstwa Marcina Lutra, które są obecne do dziś w polszczyźnie.
Luźna i serdeczna atmosfera sprzyjała inspirującym dyskusjom o roli kobiet w Odnowionym Kościele.

O spotkaniach informował "Miesięcznik Ewangelicki"...

Informuję, że "Marcina Lutra myśli (nie)znane" są jeszcze dostępne do kupienia w zabrzańskiej parafii.


Na koniec pragnę serdecznie podziękować proboszczowi parafii w Zabrzu ks. Dariuszowi Dawidowi i Rodzinie za zaproszenie i tą trudną do opisania słowami gościnność, która dodawała wyjątkowości tego dnia w każdej jego minucie a Wszystkim Uczestnikom promocji - za przybycie, cenne uwagi i prowadzone rozmowy. Mam nadzieję, że odkryliście Państwo Marcina Lutra na nowo z moją publikacją. Kamil Basiński.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz