czwartek, 16 listopada 2017

Promocja książki w Rozwadzy, czyli urodzinowe impresje Kamila Basińskiego

To już prawie dwa miesiące od czasu promocji mojej publikacji o myślach Reformatora w Rozwadzy k. Zdzieszowic (woj. opolskie) w ramach "Niedzieli pełnej Reformacji"! Odbyła się ona w odrestaurowanym kościele poewangelickim służącym mieszkańcom jako miejsce spotkań, wymiany myśli, sala koncertowa itd. W wydarzeniu wziął udział jeden z Honorowych Patronów książki ks. Marek Uglorz. Podczas spotkania poznałem m.in. panią, która pamiętała czasy, kiedy przychodziło się tutaj na nabożeństwa parafialne. Autorkami zdjęć są Aleksandra i Krystyna Dawid. 17 września był dla mnie intensywny, ale jako luteranin nie mógłbym życzyć sobie lepszych urodzin w 500-lecie Reformacji!


Plakat przygotowany przez zabrzańską parafię ewangelicko-augsburską (luterańską).

"Niedziela pełna Reformacji" w Rozwadzy była niezwykle bogata kulturowo. O muzyczną stronę tego popołudnia zadbał zespół smyczkowy pod dyrekcją Ƚukasza Ungera.

Spotkanie rozpoczął Gospodarz ks. Dariusz Dawid.

Ks. prof. Marek Uglorz przygotował prelekcję "Jestem Ślązakiem i Ewangelikiem - jestem szczęśliwy".

Ks. M. Uglorz opowiadał, jak ważne jest poszukiwanie swojej tożsamości, dzięki której jednostka zyskuje swoją wolność.
Zgromadzeni słuchali treści wystąpienia z uwagą...

Na spotkaniu w Rozwadzy przybliżyłem Doktora Lutra jako zwyczajnego człowieka, z wadami i zaletami, specyficznym poczuciem humoru, szanującego każdy przejaw życia jako część Bożego Stworzenia.

Opowiadałem również o talencie językowym Reformatora, wspomniałem o powiedzeniach jego autorstwa obecnych w języku polskim.

O spotkaniach informował "Miesięcznik Ewangelicki"...


Informuję, że "Marcina Lutra myśli (nie)znane" są jeszcze dostępne do kupienia w zabrzańskiej parafii.

Na koniec pragnę serdecznie podziękować proboszczowi parafii w Zabrzu ks. Dariuszowi Dawidowi i Rodzinie za zaproszenie i niezwykle ciepłe przyjęcie, które dodawało wyjątkowości tego dnia w każdej jego minucie a Wszystkim Uczestnikom promocji - za przybycie, cenne uwagi i prowadzone rozmowy. Mam nadzieję, że odkryliście Państwo Marcina Lutra na nowo z moją publikacją. Słowa wdzięczności kieruję do obecnych Właścicieli kościoła poewangelickiego w Rozwadzy za umożliwienie organizacji spotkania. Kamil Basiński.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz